Психологічна служба



Практичний психолог

Позняк Тетяна Анатоліївна

Освіта: вища
Кваліфікаційна категорія: "Спеціаліст вищої категорії"
Стаж роботи: 24 роки
Графік роботи:
Пн, Ср, Чт: 08.00-16.30
Вт, Пт: 09.00-17.30
Індивідуальні консультації батьків: 
Пт 15.00-17.00


Шановні батьки, отримати індивідуальну консультацію психолога Ви можете: 
  • в телефонному режимі +38(066)307-95-88; 
  • за допомогою мобільного додатку Viber; 
  • на інтернет-платформі ZOOM;
  • ptasad@ukr.net
Робочий телефон ЗДО №37– 06153-7-74-54


Педагогічне кредо: 
"Ось мій секрет, він дуже простий: пильно лише серце. Найголовнішого очами не побачишь"
Антуан де Сент-Екзюпері. Маленький принц








ІІ засідання професійної спільноти ЗДО № 37 "Пізнайко"
"Ігрова діяльність як природне становище для розвитку та навчання"
(03.02.2022)

Виступ з питання:
Ігровий підхід до навчання
"Як це зробили ми?" 

Сьогодні світ є непередбачуваним. Він постійно змінюється. Нові технології означають, що ми живимо та працюємо у такий спосіб, який не існував навіть двадцять років тому. Діти потребують вмінь та способу мислення, які дозволяють їм уникнути цієї невизначеності, створювати можливості для себе та своїх спільнот, а також навчатися впродовж життя.








 

Дослідження свідчать, що останнім часом значно збільшилася кількість дітей дошкільного віку з підвищеною тривожністю. Однією з основних причин такої негативної динаміки є невідповідне поводження з дітьми. Дитинство — пора становлення особистості. І саме у цей період дитина потребує найбільшої уваги і захисту. Тож найближче оточення має забезпечити дитині належний догляд та турботу, а головне — безпечне і радісне існування.





Зимова сесія професійної спільноти

засідання фокус-групи 

(27.01.2022)


Презентація досвіду роботи за проблемною темою







Керуємо емоціями - даруємо позитив!

Емоції супроводжують будь яку активність людини. Вони один із головних механізмів внутрішньої регуляції психічної діяльності й поведінки людини, спрямований задовольнити її  актуальні потреби. 

Людина, яка вміє керувати своїми емоціями та розпізнавати почуття інших, впевнена у власних силах, зберігає спокій під час проблемних  ситуацій і ефективно комунікує з оточенням. Саме здатність розпізнавати та розуміти власні емоції, наміри, мотивацію та бажання й почуття інших називають  - емоційним інтелектом.

26 січня для педагогічних працівників нашого дитячого садка практичний психолог Позняк Тетяна Анатоліївна провела практичне заняття з елементами тренінгу "Керуємо емоціями - даруємо позитив!"

Тематична руханка, гра та інтерактивні вправи допомогли педагогам зняти психоемоційне напруження, розкрити суть понять «емоції» та «емоційний інтелект», сформувати ставлення до емоцій та почуттів як до життєвих цінностей, пропрацювати навички самопізнання та саморегуляції, створити кейс  методів і прийомів, які стимулюють появу позитивних емоційних станів у дітей














Розвиваємо навички ефективної взаємодії

      Щороку в нашому дитячому садку практичний психолог Позняк Тетяна Анатоліївна проводить з дітьми 5-6 р.ж. заняття за парціальною програмою "Вчимося жити разом", де формує у вихованців навички ефективної взаємодії в єдності завдань морального, інтелектуального та духовного розвитку.

    На заняттях діти в ігровій формі розвивають емоційно-чуттєву сферу, вольову регуляцію діяльності та опірність до негативних впливів середовища, усвідомлюють причини і наслідки вчинків та подій у житті людини.

        Набуті сьогодні знання стануть міцним фундаментом їхнього життєвого успіху.








Міжнародний день людей з інвалідністю

3 грудня Україна разом зі світовою спільнотою відзначає міжнародний день людей з інвалідністю. Практичним психологом Позняк Т.А.  та педагогом соціальним Кутенець К.А. були проведені заходи в напрямку підтримки людей з обмеженими можливостями: ранкова зустріч «В колі людської турботи», дидактична гра «Ніжне слово», творча вправа «Сонечко милосердя», бесіда «Вчимося поважати», заняття "Творимо добро".

Під час заходів вихованці усвідомили поняття «толерантність», які риси притаманні толерантній людині. Виховуючи чуйність та співчуття у серцях майбутнього покоління, ми сприяємо усвідомленню і розумінню того, що інвалідність – це не вирок! Попри всі свої недуги – прив’язаність до візка, відсутність слуху чи зору – люди з особливими потребами демонструють світові свої надможливі здібності і стають для абсолютно здорових громадян прикладом мужності та рішучості, займають активну життєву позицію.

Криниця без джерела –  це не криниця,
І колос – це не колос без зерна
Без доброти душа – то є безкрила птиця,
Не заспіває жайвором вона


























ПЕДРАДА №4

19 травня згідно річного плану роботи в ЗДО №37 відбулась підсумкова педрада.

Звіт практичного психолога.









 Один мудрець сказав, що душа людини подібна до коштовного каменя. 
Без належної огранки і оправи вона не може сяяти всіма гранями. 
Продовжуючи його думку, розумно порівняти психолога з умілим ювеліром, 
який розуміючи цінність каменю, вміє створити з нього справжній скарб. 
Завдяки цій ювелірній роботі - душі людей грають світлом, зовсім як діаманти!

Фотозвіт тижня Психології
  
Перегляд м/ф «Крихітка Єнот» 

Ранкова зустріч. Гра «Коло лагідних імен»


Проблемна ситуація «Подарунок»


Створення панно «Килим майбутнього»


Практичне заняття з елементами тренінгу «Наші ресурси»

Фотовиставка «Серце повне турботи і доброти» 
Трудовий десант «Відкрий скриньку своєї душі – зроби добру справу»

Акція «Весняні передбачення»


Ігротека з розвитку емоційної сфери

Квест-гра «Пожирач неприємностей»







 Тиждень Психології

НАШІ РЕСУРСИ

      Бути в ресурсі - це такий стан, коли задоволені базові потреби і є енергія на досягнення цілей. Це наповненість, легкість, енергійність, гармонія. Якщо ресурсу вистачає, ви готові згорнути гори: дихати на повні груди, отримувати задоволення від життя, ставити цілі і йти до них, дарувати свою любов і відчувати себе щасливими.


       В рамках Тижня Психології практичний психолог закладу Позняк Т.А провела для педагогічних працівників практичне заняття з елементами тренінгу "Наші ресурси". 

       Педагоги опанували складові ресурсного стану, провели індивідуальне дослідження наскільки вони  сповнені енергією чи, навпаки, потребують «живлення»; зрозуміли, шо впевненість, творчість, повага та любов до себе - це ресурс; удосконалили навички спілкування без слів; усвідомили, що можливості приходять в різних формах з моря життя, а ми повинні прийняти їх на символічний борт нашого корабля майбутнього і разом з ними йти попутним вітром в порт нашої мрії.

   На прикладі колег переконалися, що знаходити ресурси легко, 

а бути в ресурсному стані - наче мати крила.


Складові ресурсного стану


Час - як ресурс. Експрес-тест на втому


Самооцінка - як ресурс. Вправа «Долоньки»


Спілкування - як ресурс. Вправа «Подарунок»



Мрії та планування - як ресурс

Вправа «Човник Майбутнього на хвилях Можливостей»


Творчість - як ресурс







    Психологія – надзвичайна наука. Це наука про людську душу. Вона допомагає людині пізнавати себе, вирішувати проблеми, навчатися керувати своєю поведінкою, долати труднощі й радіти кожній хвилині життя. Психологія формувалась упродовж століть і бурхливо розвивається в сучасних умовах. Таку роль психології в людському житті в ХХ столітті передбачив один із видатних психологів Жан Піаже. Він запевняв, що в ХХІ столітті психологія стане однією з провідних наук. І це в дійсності так.

Надаємо план заходів на цей тиждень та запрошкємо до співпраці.

План захів

 

Дата

 

Заходи

 

 

Цільова група

 

19.04.2021

День

гарного настрою

Акція «Афоризми»

 

Повідомлення «Прихована сила усмішки»

Перегляд м/ф «Крихітка Єнот» з обговоренням

Педагогічні

працівники

Батьки

 

Діти

 

 

20.04.2021

День щастя

 

 

Рекомендації «10 способів відновити рівновагу»

Створення книги «Гармонія дитинства або кроки назустріч щастю»

Гра «Коло лагідних імен»

Проблемна ситуація «Подарунок»

Бесіда «Не потрібно чекати щастя – треба бути щасливим»

Педагогічні

працівники

Батьки 

 

 

Діти 3-4 р.ж

Діти 5 р.ж.

Діти 6 р.ж.

 

21.04.2021

День мрій та побажань

 

Створення панно «Килим  майбутнього»

Практичне заняття з елементами тренінгу «Наші ресурси»

Інтерв’ю «Ким мрієш бути?»

Батьки

 

Педагогічні

працівники

Діти

 

22.04.2021

День доброти та турботи про ближнього

 

 

Фотовиставка «Серце повне турботи і доброти» (колективні роботи груп)

Трудовий десант «Відкрий скриньку своєї душі – зроби добру справу»

 

Вихователі, діти, батьки

 

Вихователі, діти

 

23.04.2021

День психолога

Акція «Весняні передбачення»

 

Квест-гра «Пожирач неприємностей»

Ігротека з розвитку емоційної сфери

Педагогічні

працівники, батьки

Учасники ОП

Діти





Будиночок з секретом


Проект "Книга, що оживає" у рамках Всеукраїнського фестивалю гри, навчання  і натхнення Play Fest 2021 допомагає переосмислити знання, важливість та роль книги у нашому житті. Тому практичним психологом закладу Позняк Тетяною Анатоліївною була створена книга "Будиночок з секретом" з розвитку емоційного інтелекту.






в рамках СЕМІНАРа-ПРАКТИКУМа ДЛЯ ПЕДАГОГІ

«НЕТРАДИЦІЙНА РОБОТА З КАЗКОЮ»

практичний психолог Позняк Т.А. познайомила педагогів з творчими методами і прийомами роботи з використанням казкотерапіїї та ТРВЗ-інструментами.

 








 Новий рік - як джерело нових можливостей 

та професійного розвитку

Успішний педагог, як і фахівець будь-якої професії – це людина, яка дивує,  яка завжди на крок попереду.

З метою подолань ознак профвигорання та вивільнення місця для натхнення, неймовірних ідей та нових професійних планів практичний психолог закладу Позняк Тетяна Анатоліївна провела для педагогів коучингову сесію «Новий рік – як джерело нових можливостей та професійного розвитку».

Педагоги зустрілися з Життям, яке подарувало їм мотиватори щодо подальшого професійного зростання. Виконали вправу «Топ-10 моїх подолань» та намалювали дерево власних починань на найближчі два місяці. Дослідили свою самооцінку та самомотивацію через практику «Мій вчорашній день». Знайшли свій баланс професійного розвитку та зясували, що означає 100% відпочинок у вправі «Вітрувіальна людина». З аєродрому Цілей запустили літаки Мрій, опанували формулу мотивації аби ніколи не сумніватися та активно рухатися до своєї мети.














 

Робота в команді – ключовий фактор успіху

          Команда дає можливість реалізації проектів, які не під силу одній людині. З метою посилення готовності всіх членів колективу до співпраці, практичним психологом закладу Позняк Т.А. був проведений ігровий практикум «Робота в команді – ключовий фактор успіху». Педагоги дізнались про переваги компетенції «вміння працювати в команді», пограли в ігри та отримали практичні поради.












Зустріч з тренером LEGO Foundation.

24 листопада в рамках роботи за проектом «Сприяння освіті» відбулась зустріч, яка проходила в on-line режимі на платформі Zoom.

Тема зустрічі: «Шість цеглинок 2.0. Новий погляд». Ця тема для когось з педагогів зовсім нова, а комусь дещо знайома, але всім учасникам  дала змогу поглянути на методику «Шість цеглинок 2.0» по – новому.

LEGO  продовжує  нас дивувати використанням ігрового підходу до навчання.





 

Увага до уваги

Увага – багатовимірне психологічне явище, і її рівень багато в чому залежить від злагодженості роботи всіх її складових: сконцентрованості, обсягу, стійкості, переключення й розподілу.
З метою розвитка властивостей уваги 
               з дітьми 6-го року життя практичний психолог закладу                                         Позняк Тетяна Анатоліївна провела цикл                              розвивальних вправ та ігор.

Слухай команду 
(розвиток довільної уваги) 

Викладання з паличок  
(розвиток довільної уваги, дрібної моторики) 

Знайди відмінності 

(розвиток довільної уваги, переключення й розподілу)


Змальовування по клітинах

 (розвиток концентрації й обсягу уваги, формування уміння наслідувати зразок, розвиток дрібної моторики)


Відтворення геометричних фігур

(розвиток довільної уваги, пам’яті, мислення)

Що чутно?

(розвиток слухової уваги)

 Що сховано у малюнках?

(розвиток концентрації уваги, цілісності сприйняття)

Швидше домалюй

(розвиток уміння переключати увагу)

Намалюй коло і трикутник

(тренування розподілу уваги)

Чотири стихії

(розвиток уваги, слухового й рухового аналізаторів)


Сова-совуня

(формування уваги, виховання витримки)


Пригоди пана Ґудзика

Цікаве свято - Всесвітній День ґудзиків - відзначається щорічно 16-го листопада.

Скористалися майже сторічною традицією святкування Всесвітнього Дня ґудзиків і в нашому дитячому садку. Практичний психолог закладу Позняк Тетяна Анатоліївна провела  заняття з  використанням ґудзикотерапії на тему «Пригоди пана Ґудзика», у якому прийняли активну участь діти групи «Екотопік». Подорож Країною Ґудзиків була захоплюючою, цікавою та пізнавальною.









 

Арт-терапія та успішна адаптація

Процес малювання виконує профілактичну функцію, тому малювання пальчиками – це дуже захоплююче і корисне заняття.

Воно сприяє розвитку не тільки дрібної моторики, уяви, творчих здібностей, але й збагачує внутрішній світ дитини позитивними емоціями, стимулює формування позитивної самооцінки, відкриває малюку нові грані пізнання світу.

Заняття практичного психолога з дітьми 3-го р.ж.


 "Опікуємося дитиною разом з родиною"

 В рамках батьківських зборів відбувся практикум для батьків вихованців груп раннього віку "Опікуємося дитиною разом з родиною", який провела практичний психолог закладу   

Позняк Тетяна Анатоліївна

 Батьки заслухали інформацію про основні аспекти успішної адаптації;        отримали практичні рекомендації щодо використання методів, які полегшують перенесення дитиною стресових ситуацій, нормалізують стан нервової системи, навчають вираженню та керуванню емоціями, розвивають навички мовленнєвого спілкування; виконали практичні вправи "Моя дитина, "Щаслива дитина".

Всі батьки отримали подарунок від практичного психолога –  книжку-нагадайку "Я люблю свою дитину".

Інформаційне повідомлення та презентація книжки-нагадайки



Регуляція дихання. Дихальні вправи

Розмова з іграшкою
Опанування методу самомассажу


Підсумкова педагогічна рада «Час підсумків, час рішень: плюси і мінуси навчального року»
Виступ з питань:
«Рівень психологічної  готовності до навчання в школі»
«Звіт практичного психолога»






Рецепт гарного дня.
Берем день і добре очищуєм його від заздрощів, жадібності, впертості, егоїзму та байдужості.
Додаємо три повні ложки оптимізму, велику жменю віри, ложку терпіння, декілька зерен терпимості, і наприкінці, щіпку ввічливості та порядності по відношеню до усіх та, в основному, до близьких.
Всю отриману суміш заливаємо зверху ЛЮБОВ'Ю.
Тепер, страво готова, прикрашаємо її пелюстками доброти, уваги та турботи.
Подавати страву щодня з гарніром з теплих слів та сердечних посмішок, зігріваючих душу.
Вдалого Вам дня!!!







Основні поради від практичного психолога
для родини з дітьми

Карантин – річ, звичайно, несподівана. Але цей час батьки можуть використати не тільки для захисту здоров’я своєї сім’ї, а ще й для розвитку себе та дітей.
Пропонуємо Вам поради, що допоможуть вам плідно працювати протягом цього часу. А головне – встигнути відпочити!
• Перший і найголовніший пункт – розробити режим дня для всієї родини.
Режим дня допомагає впоратися з тривогою, яку викликає поширення інфекції, бо це те, на що ми можемо вплинути.
• Свій ранок починайте в звичайний для вас час. Це дисциплінує. Ніжитися в ліжку будемо, як зазвичай, у вихідні.
• Фізична активність. Ранкова зарядка.
• Активні години з 9 до 11. В цей час пропонуйте дітям завдання та ігри для інтелектуального розвитку. Чергуйте періоди роботи (15-30 хв в залежності від віку дитини) та відпочинку.
• Прогулянка. Перебування на свіжому повітрі під час карантину обмежене. Частіше провітрюйте кімнати, де перебувають члени вашої родини.
• Тиха година. Час відпочинку для всіх. Якщо це діти, то вони лягають спати, а для дорослих – це час для себе.
• Знову час працювати. Період з 15.30 до 16.30 вважається активним часом для роботи мозку, але у деяких це може бути і пізніше.
• Окремий час, щоб проводити його всім разом. Настільні ігри, активні ігри, малювання, конструювання та ін.
• Вільний час. Важливо привчати дітей проводити час самостійно. Психологи наголошують, що дітей не потрібно весь час розважати.
• Визначити час, коли діти лягають спати. Кожен день однаково.
Режим допоможе впорядкувати день. Із ним легше зберегти спокій.
Вдалого планування!
Практичний психолог ЗДО № 37 Позняк Т.А
Чекаю Вас завтра!



Підсумкове засідання атестаційної комісії ЗДО №37 «Пізнайко»

16 березня 2020 року згідно плану роботи  атестаційної комісії ЗДО №37 «Пізнайко», затвердженого наказом «Про створення атестаційної комісії та атестацію педагогічних працівників ЗДО №37 у 2019 – 2020 навчальному році» відбулось підсумкове засідання комісії





Практичне заняття для педагогів 

«Хочеш змін у майбутньому – стань зміною сьогодні»

Сучасне суспільство знаходиться в постійному пошуку.  Потрібно самому брати відповідальність за виховання себе. Якщо ви хочете бути щасливим і жити в гармонії з собою, не шукайте на карті місця, де вам буде затишно, а почніть будувати свій корабель. Станьте капітаном свого життя тут і зараз, та прямуйте за мрією з розумом. Пізнавайте себе, розвивайте свої сильні сторони, і пам'ятайте: та користь, яку ми приносимо іншим, — і є наше справжнє призначення.
10 березня в ЗДО № 37 «Пізнайко» відбулося практичне заняття для педагогів з використанням методів арт-терапії «Хочеш змін у майбутньому –  стань зміною сьогодні», яке підготовила та провела практичний психолог закладу Позняк Тетяна Анатоліївна. Метою заняття було сприяння особистісному та професійному зростанню педагогів. Виконання педагогами різноманітних вправ та арт-технік дозволило підвищити рівень самооцінки та самоцінності, визначити свою силу та призначення, знизити  психоемоційне напруження та  зміцнити психологічне здоров’я, розвинути зібраність, концентрацію та творчі здібності.


Ознайомлення педагогів з техніками дудлінг та зентангл



Вправа «Квітковий луг: мандалотерапія в техніках дудлінг та зентангл»


Арт-вправа «Клубки»


Вправа «Самопрезентація»


Звільнення від обмежень та розширення своїх можливостей


Підказки від мешканців Лабіринту


Подорож до Лабіринту


Арт-вправа «Негатив у позитив»




04.12.2019 в ЗДО №37 пройшла педагогічна рада – колективна творча діяльність на тему: «Формування професійної компетентності педагогів через інноваційну діяльність».
Мета: підвищення рівня професійної майстерності педагогів закладу в опануванні сучасними освітніми технологіями в умовах інноваційного освітнього простору, пропагування інновацій та досвіду інноваційної діяльності в педагогічній практиці.

Презентація досвіду роботи







З метою підвищення професійного рівня педагогів закладів дошкільної освіти 20.11.2019р. в ЗДО №37 «Пізнайко» пройшло І засідання міського методичного об’єднання вихователів 6 – го року життя (керівник вихователь ЗДО №37 «Пізнайко» Луньова Г.А.) з теми «Особистісно–орієнтовна модель навчання».
У роботі ММО взяли участь вихователі дітей 6 – го року життя всіх закладів дошкільної освіти міста, методист міського відділу освіти Ушно М. О.
Практичним психологом ЗДО №37 «Пізнайко» Позняк Т.А. була надана інформація про технологію розвитку критичного мислення, проведений практикум щодо формування у дошкільників відповідних навичок та виховання якостей критично мислячої особистості, здатної знайти оптимальний шлях вирішення будь-якої проблеми. Слухачі охоче та з інтересом виконували завдання та вправи.
Зустріч пройшла у доброзичливій та творчій атмосфері.















  Дослідження свідчать, що останнім часом значно збільшилася кількість дітей дошкільного віку з підвищеною тривожністю. Однією з основних пр...