Свято Стрітення
Гучно та весело наші працівники та
малюки завершили цикл зимових свят.
"У лютому
на Стрітення Зима з Весною вперше зустрічаються», - так кажуть у народі. Ось і в нашому садку відбулося змагання Зими
з Весною, а дошкільнята активно брали участь в цьому дійстві. Зустріч Зими
з Весною викликала неаби яку зацікавленість у дітлахів, сприяла емоційному
піднесенню та звичайно залучила всіх до чудових змагань, ігор, хороводів.
Дивлячись на радісні обличчя дітей, педагоги ще раз переконалися, наскільки
важливо навчити дитину любити рідний край, поважати народні звичаї, обряди і
традиції.
Дякуємо творчим педагогам за прояв
педагогічної майстерності та креативності під час організації та проведення свята
Стрітення.
Черепаха і
Різдво
Черепаха із далекої Африки завітала до Бердянська, аби вперше зустріти Різдво. Вона прагне дізнатися більше про тутешні
звичаї, бо прочитала про них у книжці. Діти зустрічають особливу заморську
гостю, частують її пампушками, колядують, показують вертеп та розказують
усе про свято
День музики
Музика для дитини — це світ радісних переживань. Щоб відкрити перед дитиною двері в цей світ, потрібно розвивати в неї здібності, передусім музичний слух та емоційний відгук. Завдяки storytelling’у та елеметам Орф-методу діти з легкістю в ігровій формі пізнають світ музичних звуків. Казкові історії про хмаринку Доремінку, оздоблені пісеньками про ноти й ритмічними вправами, захоплюють дітлахів і невимушено допомагають освоїти нотну грамоту.
День дорослішання
Захоплююче і цікаве свято, головним героєм якого став Нейзнайко, пройшло у всіх вікових групах салочку. Діти показали цьому веселому хлопчаку, що за літо вони підросли, набралися сили, здоров’я, і готові сміливо вирушити у країну Знань.
Театралізована вистава "Як Зайчик заблукав"
Тепле,
яскраве, зеленеє літо
Знову усіх
закликає привітно.
Свято
дитинства, свято добра
Радо святкує
уся дітвора!
Щороку в
перший день літа відзначається Міжнародний день захисту дітей - прекрасне свято
дитинства. Саме з цієї нагоди, вже традийійно педагогічний колектив привітав
вихованців ясла- садка з цим чудовим святом. Педагоги провели цікаву та
повчальну театралізовану виставу "Як Зайчик заблукав". Малята
допомогли Зайчикові дотриматися усіх прав дитини: право на життя, на медичну
допомогу, на оселю, сім'ю, їжу, на дозвілля. І звичайно, діти отримали
невичерпне задоволення та купу позитивних емоцій. Діти- це наше майбутнє! День
захисту дітей- це нагадування дорослим про необхідність дотримання та захисту
прав малечі, щоб всі діти росли щасливими!
Подякуймо
молоку!
В рамках роботи ДАН садочку «Пізнайко» естетичним факультетом було заплановане і проведене тематичне «Свято Молока». Бо саме 1 червня відзначається Всесвітній день молока. Діти середньої групи «Дюймовочка» ознайомилися з історією свята, показали значення молока для життя та здоров’я людей, проявили свої артистичні здібності та отримали задоволення від участі у цікавому дійстві!
![]() |
Весела музична гра до дня вишиванки зацікавила малюків не тільки веселими рухами, дзвінкими піснями і запальними таночками, але і символічним значенням кольорових ниток під час вишивання. Діти із захопленням, граючись пізнавали яскравий колорит української культурної спадщини.

Великодня казочка для лялькового театру
"Великоднє Яєчко"
Великдень – це свято радості! Тому з посмішками і гарним
настроєм наші дітлахи подорожували разом
з героєм лялькового театру - Великоднім яєчком. Ця подорож була цікавою
і незвичною, бо всіх учасників захопив творчий процес музикування. Завдяки
використанню елементів музично - педагогічної системи К. Орфа у дітей
розвиваються як творчі здібності, так і
радість спілкування між собою.
Сім нот самоосвіти
Нині важливо вміти не тільки
пристосовуватися до змін, а й обертати їх собі на користь. От, здавалося б, що
нового можна було уявити у професії «музичний керівник» ще пів року тому? А
зараз очевидно — вистоїть той, хто проявляє креатив, навіть у дистанційних
умовах може досягати результату, не шкодує сил на саморозвиток
Справжній педагог ніколи не зупиняється і
все своє професійне життя є дослідником. Особливий внесок у формування
професіоналізму робить самоосвіта. Ця діяльність передбачає, що педагог
постійно:
·
ознайомлюється із сучасними методиками
викладання музичних дисциплін, програмами і концепціями навчання
й виховання;
·
вивчає прогресивний досвід колег щодо
різних форм занять із дошкільниками.
Самоосвіта = апґрейд:
А — актуальність
П — праця
Ґ — ґрунтовність знань
Р — результативність роботи
Е — енергійна діяльність
Й — ймовірність успіху
Д — далекоглядність дій
Це — сходи, піднімаючись якими,
досягаємо реалізації в професії. Розглянемо їх із музичної точки зору.
ДОречна література та
фахові періодичні видання.
РЕтроспективний аналіз
власних музичних занять, збір інформації щодо стилю роботи колег, ознайомлення
з різними педагогічними технологіями.
Міграція за знаннями,
переймання досвіду: семінари, тренінги, конференції, заняття колег.
ФАхова компетентність у
знанні методичних вимог, упровадження нових педагогічних технологій, форм,
методів і прийомів навчання.
СОЛЬна діяльність:
самоаналіз роботи, висвітлення досвіду у фахових виданнях, участь у конкурсах.
ЛЯпас байдужості: висока
фахова планка — насамперед для дітей, а не для позитивної оцінки керівництва.
СІяння порад: відкриті
уроки для колег, консультації батьків.
Самоосвіта педагога буде продуктивною,
якщо він усвідомлює не лише позитивні, а й негативні моменти своєї
професійної діяльності; розуміє, як їх виправити.
Етапи самоосвіти:
·
підвищувати якість занять, свят, розваг
відповідно до усталених методик;
·
опановувати інноваційні технології;
·
створювати нові форми, методи і прийоми
музичного виховання та на їх основі — доповіді, консультації, виступи;
·
розробляти та видавати методичні
посібники, статті, програми;
·
брати участь у конкурсах.
Ресурси для самоосвіти:
·
фахова періодика;
·
навчально-методичні посібники;
·
курси підвищення кваліфікації, вебінари,
семінари, майстер-класи;
·
доповіді, публікації, виступи експертів з
музичного виховання;
·
театри, музеї, концерти;
·
соціальні мережі;
·
блоги, сайти;
·
міжнародні освітні портали.
Для того щоб навчити іншого, потрібно
більше розуму, ніж для того, щоб навчитися самому.
Мішель де Монтень, французький філософ і письменник епохи Відродження
На практиці усе разом дає змогу досягти таких результатів:
·
створити на музичних заняттях і святах
атмосферу радісного спілкування, піднесеного настрою і гармонійного
самовідчуття;
·
подавати елементарні музичні знання
винятково під час ігрового і природного спілкування з музикою;
·
домогтися розкутості дітей, їхньої
активності та інтересу;
·
готувати дітей до участі в районних та
обласних конкурсах виконавської майстерності, виступів на велику аудиторію,
завдяки яким діти самостверджуються;
·
налагодити співпрацю з батьками — вони
відвідують музичні заняття, де можуть виступити в ролі педагога та глядача;
розігрують сценки на святах для дітей або спільно з ними; беруть участь
в індивідуальних і загальних танцях та шумовому оркестрі.
У підсумку зауважу, що ми живемо в
дивовижний час — час, у якому «вітер змін» особливо відчутний. І
треба постійно вдосконалюватися, щоб цей «вітер змін» був попутним.
пам’ятка
YouTube-канали для самоосвіти музичного педагога
·
Як гра на музичному інструменті винагороджує ваш мозок
·
Цікавинки про будову, різновиди і особливості звучання українських народних
інструментів та їх виконавців на youtube платформі від «Музичний розвивайлик»
·
Про рідкісний народний інструмент — бугай — від майстра Андрія
Лопушинського на youtube платформі від Ukraїner Експедиція
·
Різноманітне звучання українських народних інструментів на відео від музею Івана Гончара
·
Техніки гри на бубоні від Андрія Левченко на youtube платформі від KOZA MEDIA
·
Як не сплутати народний музичний інструмент з традиційною музичною
іграшкою розказує Ярослава Левчук
·
Про Бойків — найбільшу за чисельністю гірську етнографічну групу з
самобутньою культурою на youtube платформі від Ukraїner Експедиція
·
Красноїльська Маланка. Відродження Карнавалу на каналі Ukraїner Експедиція
·
Вашківецька Маланка або Переберія на каналі Ukraїner Експедиція
·
Квітка Цісик — душа українського народу (від народження до
творчості, «ЧДТРК», 2011 рік)
·
Квітка Цісик — Голос в єдиному екземплярі («Інтер», 2013 рік)
·
Квітка Цісик — «Трояндова колекція» (збірка пісень)
·
Про етно-гурт «ДахаБраха» на каналі від Hromadske
·
«ДахаБраха» (DakhaBrakha) — головна українська музика на експорт на каналі «Зе Интервьюер»
·
Композиція «Що з-под дуба» від гурту «ДахаБраха»
·
Валерія Чачибая на репетиції «ДахаБраха»/DakhaBrakha.LIVE на каналі від AristocratsTV
·
DakhaBrakha Live
at Glastonbury (2016) на youtube каналі BBC
·
Майстер-клас «Українсько-білоруська танцювальна забава», веде Юлія
Литвинова на каналі KOZA MEDIA
·
Чоловічий танець «Аркан» на каналі KOZA MEDIA
·
Канал Орф-педагога Tuncer Ediz Toksoy (Тунсер Едіз Токсой),
Туреччина
·
Канал Орф-педагога Barbara Gałyga (Барбара Галига), Польща
·
Канал музичного керівника Інни Борисенко
·
Вивчаємо ноти з Наталією Антоник на каналі
·
Музика для малюків. Музичні ігри та пісні для наймолодших на каналі Анастасії Комлікової
Нетрадиційні
музичні інструменти
В
рамках роботи естетичного факультету ДАН ЗДО №37 було проведене домінантне
музичне заняття з творчого музикування «Дерев’яшки».
Діти середньої
вікової групи «Дюймовочка» познайомилися з нетрадиційними музичними
інструментами, збагатили свої музичні враження, занурилися до світу дерев’яних
звуків побутових речей прадавніх українців, залучилися до ансамблевої гри під
час виконання пісень, розвили свою фантазію, асоціативну уяву, мислення.
Ми
прагнемо, щоб кожна дитина включалася в музику не як слухач, а як учасник. А ще
- самовиражалася за допомогою звуків та рухів, які притаманні від природи. Ми
дотримуємося форм організації дітей, які пропонував Карл Орф: гра,
імпровізація, «елементарне» музикування.
![]() |
Семінар практикум для вихователів
«Не традиційна робота з казкою»
Казка –
найпопулярніший вид усної творчості серед дітей. З нею пов’язане життя кожного
із нас. Ми захоплюємося мужністю, умілістю її героїв, сумуємо і хвилюємося
разом з ними. Вона захоплює й полонить серця не лише дітей а й дорослих.
Нетрадиційна
робота з казкою в дошкільному віці є одним
із видів роботи з ТРВЗ. Нетрадиційно – це означає навчити дітей оригінально,
незвично, по своєму не лише сприймати зміст, але і творчо переробляти хід
розповіді, вигадувати різні кінцівки, вводити непередбачувані ситуації,
змішувати декілька сюжетів в один, допомагати героям вийти з складної ситуації
та ін.

Музична гра на розвиток
уяви, фантазії та імпровізації «Різдвяні
карточки»
Кожна зустріч з музикою для малят повинна бути радісною і
змістовною, тому постійно треба надавати їм простір для розвитку фантазії, уяви, імпровізації. Я переконана, що тільки в радості діти розкривають
свої потенційні можливості, тільки так можна виховати в них
любов до музики на все життя.

Iгри
з ритмами
У дітей дошкільного віку відчуття ритму — часто нестабільне, слабко корелює із реальним звучанням музичних творів. Як допомогти дітям розкрити в собі це відчуття та успішно його розвивати? У пригоді стануть ігри, де поєднано вербальний текст, тілесну перкусію, гру на музичних інструментах, рухи й образні малюнки.
Для мене ігри
з ритмами — це завжди комплексний розвиток дітей.
Адже найефективніше відчуття ритму розвивається у русі, коли
є можливість виразно відтворити емоційно-тілесний відгук на музику.
Для дітей дошкільного
віку найдоступнішими є ритмічні моделі на основі ритму слів. Варто
також супроводжувати ігри малюнками або графічним зображенням звуків, щоб
стимулювати образне мислення дітей та розширити можливості їхнього
сприймання.
В одній грі або
вправі я завжди поєдную кілька завдань — пропоную дітям
погратися та поекспериментувати з різними музичними елементами.
Наприклад, якщо це гра:
·
із рівномірною метричною пульсацією —
задіюю різні динамічні відтінки або темпи, поєдную спів та ритмічну
декламацію, звучні жести та гру на інструментах;
·
із різними ритмічними моделями —
підключаю образне мислення та емоційну сферу, приділяю увагу тембровому
слуху.
Ритмопалички
Ревізоримо «програмне забезпечення», або Яку освітню
програму обрати
На сайті МОН є шість чинних програм, які для роботи можуть обрати
заклади дошкільної освіти. У кожній програмі є розділ, присвячений
музичному вихованню. Усюди він різний. Десь матеріал виклали побіжно,
десь — ґрунтовно, десь із розмаїтим репертуаром, а десь —
без нього. В якій програмі найбільшу вагу надали розвиткові творчих
здібностей, а в якій музика потребує «додаткових рук» — робіть
висновки, спираючись на нашу аналітику
Що таке програма? Це —
не інструкція, найменше відхилення від якої суворо карається,
а певний орієнтир. І педагог, що обрав професію не просто
як роботу, а як сенс життя, — завжди творчо трактує програму.
Для цього вона має містити великий діапазон вибору «інструментів»
із запасом на певний навчальний період.
У кожній програмі розділ «Музичне
виховання» називається по-різному. Але для всіх визначальною
є наповненість пропонованого репертуару, його адекватність сьогоденню,
можливість самостійно добирати музичні твори із сучасних фахових джерел.
А ще — на бажання педагога вільно застосовувати інноваційні
форми роботи, щоб досягати поставлених освітніх завдань.
Тож чим вирізняються програми, які
сьогодні пропонує МОН?
1. Програма розвитку дитини від народження до шести років
«Я у світі»
Інваріантна складова змісту програми має
7 освітніх ліній. Серед них — лінія «Дитина у світі культури».
У ній поряд із образотворчим, театральним та літературним
мистецтвом розглядають музику.
Зупиняються окремо на музичному розвиткові
дітей у віці:
·
немовляти;
·
ранньому;
·
молодшому та середньому дошкільному;
·
старшому дошкільному.
Зміст освіти розділу «Музичне мистецтво»
визначають за такими напрямами:
·
шуми і звуки довкілля;
·
музичні звуки;
·
музична діяльність.
Для
кожного вікового періоду виокремлюють освітні завдання, а також показники
компетентності. У додатку до програми подають орієнтовний
музичний репертуар за такими блоками:
·
слухання музики;
·
підспівування та спів;
·
танці та хороводи;
·
ігри;
·
музично-ритмічні рухи;
·
гра на дитячих музичних інструментах.
Пропонований репертуар пропорційно включає твори
українського фольклору, національних класиків, як-от: Яків Степовий, Віктор
Косенко, Леся Дичко, митців світової культури — Вольфганга-Амадея Моцарта,
Петра Чайковського, Миколи Римського-Корсакова.
2. Освітня програма «Впевнений старт» для дітей старшого дошкільного
віку
Програма передбачає два рівні
впровадження: репродуктивний — за принципом «роби як я»,
та творчий. Автори окреслюють провідні види діяльності дітей старшого дошкільного
віку. Поряд із комунікативною, здоров’язберігальною,
пізнавально-дослідницькою, мовленнєвою, ігровою, господарсько-побутовою
розглядають художньо-естетичну діяльність. Вона поділена на:
·
літературно-художню;
·
образотворчу;
·
музичну;
·
театральну.
У блоці «Музична діяльність» співи,
слухання музики, музичні рухи та гру на музичних інструментах
презентують за такими параметрами:
·
розвиток;
·
навчання;
·
заохочування й зацікавлення;
·
створення умов.
У програмі
коротко виклали також показники прояву здібностейта нахилів старших
дошкільників, поради батькам. Ці складники відсутні в інших
програмах.
В орієнтовному переліку музичних творів
пропонують твори Миколи Скорульського, Мирослава Скорика, Левка Ревуцького,
Жанни Колодуб, Лесі Горової, Миколи Ведмедері, Алли Мігай, Олександра Злотника,
Наталії Май. Перелік невеликий, але упорядкований системно,
враховує багату палітру композиторських імен, зокрема й сучасних
українських композиторів-піснярів.
3. Комплексна програма розвитку, начання та виховання дітей дошкільного
віку «Соняшник»
Програма складається із трьох
цільових підпрограм відповідно до років життя дитини:
·
«Помагайлик» — четвертий;
·
«Пізнавайлик» — п’ятий;
·
«Дослідник» — шостий.
Кожна
підпрограма містить 7 розділів, серед яких аж 3 мають
дотичність до розвитку музичних здібностей. Отже — тут
приділяють увагу не лише художньо-естетичному розвиткові
у загальновживаному сенсі, а й дбають про розвиток
і виховання творчих здібностей, ігрових умінь, зокрема й у царині
музики.
Музику та співи як вид діяльності
у розділі «Художньо-естетичний розвиток» подають у такій розгорнутій
градації:
·
матеріали та обладнання;
·
музична грамота;
·
розвиток слухової уваги;
·
музичний слух;
·
вокально-хорові навчики;
·
музикування на музичних інструментах;
·
пластична імпровізація;
·
диригування;
·
музично-ритмічні рухи;
·
музично-дидактичні ігри та вправи.
Окремо розглядають хореографію, свята
й дозвілля, театралізовану діяльність. Зупиняються на розвитку
творчості у пісенній і танцювальній діяльності, розвитку вмінь дитини
в ігровій діяльності — музично-дидактичних іграх, хороводах тощо.
Рекомендованого списку музичних творів
у програмі не подають, а отже розраховують
на творчий підхід, який має проявити педагог.
4. Освітня програма для дітей від 2 до 7 років «Дитина»
Програма побудована за лініями
Базового компонента дошкільної освіти — Державного стандарту дошкільної
освіти України (нова редакція). Тому в цьому сенсі нагадує структуру
програми «Я у світі».
Розділи програми «Дитина» подано
за групами:
·
перша молодша «Крихітки»;
·
друга молодша «Малята»;
·
середня «Чомусики»;
·
старша «Фантазери-мрійники»;
·
старша/сьомий рік життя «Дослідники».
«Музичний
калейдоскоп» вміщений до освітньої лінії «Дитина у світі культури»
поряд із розділами «Образотворча майстерня», «Театральна мозаїка»,
«Літературна скринька». Зміст різних діяльностей розглядають комплексно із взаємопосиланнями.
Автори сформулювали освітні завдання та надали орієнтовний музичний
матеріал для кожної вікової групи.
Перелік запропонованих творів охоплює різні
композиторські школи, достатню вагу надають українській національній
музиці. У розділі «слухання музики» подають приклади додаткового наочного
матеріалу — творів живопису.
5. Програма розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля»
Структуру програми визначають освітні
лінії. У змісті програми виокремлюють розділи за віковою
періодизацією. Музичну діяльність розглядають у розділі «Світ мистецтва»:
зупиняються на вікових можливостях та освітніх завданнях, очікуваних
результатах в тому чи тому виді музичної діяльності. Інформацію
подають стисло. Особливо це кидається у вічі на тлі розгорнутого
розділу «Образотворча діяльність».
У додатку програми — орієнтовний
перелік музичного репертуару. Твори згруповані за віком дітей,
які їх сприйматимуть або виконуватимуть. Так, для усіх вікових категорій
у репертуарі переважають українські твори —
з народної спадщини та авторські. Зустрічаються композиції світових
класиків, але їх значно менше у підсумку. Отже, автори програми
виправдовують її назву — вона достеменно «українська».
6. Програма «Дитина в дошкільні роки»
У програмі виокремлюють вікові
категорії відповідно до психологічного розвитку дитини. Кожен віковий
період має у програмі специфічну невипадкову назву:
·
«Кроки до самостійності» —
молодший;
·
«Подорож у довкілля» — середній;
·
«Стежинки у Всесвіт» — старший.
Програму структурували з урахуванням освітніх
ліній. У розділі «Музика» аналізують зміст і завдання освітньої
роботи в кожному виді діяльності та показники компетентності
дитини. Окремим підрозділом подають «Свята та розваги»,
де називають заходи, в яких бере участь дитина того чи того
віку, та в який спосіб вона діє на святі.
Для старшого дошкільного віку включають
варіативну частину — елементи музичної грамотності,
що є не в кожній програмі. Списку орієнтовних музичних
творів для роботи не подають.
1. Програма розвитку дитини
від народження до шести років «Я у світі»
2. Освітня програма
«Впевнений старт» для дітей старшого дошкільного віку
3. Комплексна програма
розвитку, начання та виховання дітей дошкільного віку «Соняшник»
4. Освітня програма для
дітей від 2 до 7 років «Дитина»
5. Програма розвитку дитини
дошкільного віку «Українське дошкілля»
6. Програма «Дитина
в дошкільні роки»
Без музично-естетичної складової виховання дошкільника неможливе. Музичне мистецтво поглиблює враження дитинства, допомагає дитині образно та емоційно пізнати навколишній світ. Помічником і порадником у тому, як саме працювати з дітьми різних вікових категорій,— стає обрана програма. Вибір за вами — що ближче душі та професійному смаку.
Виставка Орф інструментів "Творча майстерня"
13 жовтня діти старшої групи «Ягідка» стали творчими учасниками музичної історії театру ляльок бі-ба-бо «Ведмежатко нудьгує». Звучання музичних дитячих інструментів доповнювало враження дітлахів від захопливого дійства і спонукало їх на спільне музикування.
Позитивні емоції і атмосфера взаємодії дітей і ляльок зробили цю музичну історію цікавою і творчою.
Дві рухливі вправи за системою Карла Орфа
Ранок
Ми
швиденько прокидались,
Бо в садочок всі збирались. (потягуються)
Вмили личка, вмили вушка —
Ми ж маленькі чепурушки. (вдають, ніби вмиваються)
Зубки чистили швиденько, (вдають, ніби чистять зуби)
Одягалися чистенько. (імітують одягання)
Поспішили у садочок
Через річечку й місточок. (йдуть)
А в садочку привітались:
«Добрий день! Ви зачекались?» (вітаються)
В щічку маму цілували (шлють повітряні поцілунки)
І рідненьким так сказали:
«Не хвилюйтеся за нас — (похитують пальчиком)
Все в садочку буде «клас!». (показують «клас!»)
Веселі дошкільнята
Ми
веселі дошкільнята —
Життєрадісні малята! (показують на себе)
На місці геть не сидимо,
Усе кудись ми біжимо. (виконують біг на місці)
Стрибаємо, як м’ячики, (стрибають)
Їмо супи й калачики. (гладять животики)
То граємось на килимочку, (присідають)
Йдем на прогулянку в садочку. (йдуть на місці)
Нам до снаги — босоніж по травичці, (біг на місці)
А ще купатися у річці. (вдають, ніби плавають)
До спорту всі ми небайдужі, (заперечують пальчиком)
А тому веселі й дужі. (піднімають і згинають у ліктях руки,
демонструючи силу)
Вихід із карантину
Карантинний адаптер
Коронавірус не зупинив наше життя: усе минає, і це мине. Діти після довгого
карантину повертаються до дитячих садків. Як зробити так, щоб зустріч, на яку
вони так довго чекали, та перебування в дитячому садку в нових умовах
були комфортними, а головне — безпечними?
У листі «Щодо відновлення діяльності
закладів дошкільної освіти» від 22.05.2020 № 1/9-269 МОН сформулював правила, яких мають
дотримуватися працівники дитячого садка, батьки й діти. Із цих правил
ми сформували порадник: дотримуйтеся офіційних вимог
та одночасно ефективно здійснюйте освітній процес.
Правило 1. Надавайте
пріоритет активностям на свіжому повітрі. Музичні заняття та розваги
бажано проводити на майданчику групи або дитячого садка.
Правило 2. Проводьте
заходи за участю дітей не більше ніж з однієї групи. Якщо кількість дітей
перевищує 15 осіб, доцільно до початку заняття, по можливості,
поділити дітей на підгрупи — це дасть змогу тримати потрібну
дистанцію та приділити увагу кожній дитині.
Правило 3. Дотримуйтеся
дистанціювання. Заздалегідь продумайте дистанцію розташування дітей під час
музичного заняття. Вона повинна бути не менше ніж 1,5 м (Додаток 1).
Зробіть розмітку за допомогою наліпок або фарбою: кружечки, квіточки, зірочки
тощо.
Таке розміщення не тільки дасть музичному керівнику змогу розташувати дітей
на відстані одне від одного, а й задіяти позначки в ігровій музичній
діяльності (Додаток 2).
Правило 4. Обмежте
використання додаткового інвентарю. Музично-дидактичні ігри, ігри
з предметами, які складно дезінфікувати — хустинки, штучні квіти
тощо, — використовувати не можна. Дитячі музичні інструменти теж —
ні! Але є гарний вихід — застосувати «оркестр тіла» body percussion.
Правило 5. Не
користуйтеся м’якими іграшками. Зовсім без іграшок сумно, але є змога взяти
іграшки, які можна дезінфікувати:
гумові — м’ячики;
пластикові — брязкальця, обручі, кільця;
дерев’яні — кубики.
Предметів має бути стільки, скільки й дітей. Після того як їх
використала одна група, предмети обов’язково треба обробити дезінфікувальним
розчином!
Правило 6. Не
проводьте масові заходи за участю батьків. На жаль, такий формат взаємодії поки
що скасовано! Діліться з батьками фото та відео музичних дитячих заходів
у зручний для вас спосіб: група у вайбер, сайт дитячого садка, блог
музичного керівника тощо.
Бажаю всім, попри обставини, плідного, теплого та здорового літа
Дистанційні жестові способи привітання
Запропонуйте дітям замість звичного вітання або обнімань такі: помахати
долонькою, поплескати, підстрибнути, покружляти на місці тощо. Скористайтеся
таким текстом:
Я рада, діти, вас вітати,
Доброго ранку всім побажати.
Шли «привіт» (підстрибни, покружляй, плесни в долоні) та
усміхнись,
Вліво-вправо повернись.
Використовуйте рисунки — символи привітань.
Музичні ігри з кольоровим маркуванням дистанції
Знайди свій колір
Під музику діти розбігаються по майданчику, із закінченням музики кожен
знаходить своє місце. Наприклад, дівчатка мають стати на позначки червоного
кольору, хлопчики — синього. При повторенні гри пропонуємо помінятися
кольорами.
Свій рух
Діти стоять на кольорових позначках. Музичний керівник пропонує «червоній»
та «синій» командам придумати свій танцювальний рух: плескати в долоні,
підстрибувати, кружляти на місці тощо. Педагог показує червоне
кружальце — рух виконує «червона» команда, синє кружальце — синя
команда, два кружальця — обидві команди одночасно.
Тримай ритм
Ця гра орієнтована на дітей старшого дошкільного віку. Музичний керівник
пропонує кожній команді плескати свій ритм. Завдання: тримати свій ритм, коли
команди звучать почергово або одночасно. У такий само спосіб можна
запропонувати дітям виконувати пісню.
батьківська світлиця
рекомендації МОН
Правила взаємодії із батьками у 2020/2021
навчальному році
Як працюватимуть заклади дошкільної освіти (далі — ЗДО)
у 2020/2021 навчальному році, залежатиме від епідемічної ситуації
у конкретному регіоні. За сприятливих обставин ЗДО працюватимуть у
звичайному режимі. Для цього треба буде створити максимально безпечні умови для
вихованців та працівників.
МОН рекомендує ЗДО тісно взаємодіяти з сім’ями вихованців, прищеплювати
дітям дошкільного віку базові цінності, як-от: доброта, дружба, любов,
відповідальність, відчуття краси.
Модель партнерської взаємодії із сім’єю кожен заклад розробляє самостійно.
Можна застосовувати традиційні форми роботи з батьками:
опитування — письмове і усне;
співбесіди;
телефонний зв’язок;
консультації;
засідання батьківського комітету;
дні відкритих дверей;
перегляд святкових ранків та розваг;
спільні свята;
конкурси;
батьківські куточки;
дошка оголошень.
МОН рекомендує також інноваційні форми роботи з батьками,
як-от:
«Буккросинг» — групові центри психолого-педагогічної літератури. А саме —
відкриті полиці, шафи, де кожен може взяти книжку, яка сподобалася, та
поділитися своїми книжками з іншими батьками, педагогами тощо. Забезпечує
інформаційну та просвітницьку взаємодію ЗДО та родин.
«Дерево цілей» або «Дерево розвитку групи» — проєкт спільної
інтерактивної діяльності батьків, дітей, педагогів. Сприяє усвідомленню того,
що батьки є партнерами в плануванні та реалізації заходів щодо розвитку дітей,
поповненню розвивального середовища групи.
«Батьківська скринька» — збір думок та пропозицій батьків щодо поліпшення
освітнього процесу, обговорення проблемних питань, як діяльності закладу
освіти, так і розвитку своєї дитини. Сприяє залученню батьків у освітній
процес.
Сучасні батьки віддають перевагу активним та інтерактивним формам
взаємодії. Тож педагогам варто організовувати:
дискусії, ділові ігри;
психологічні ігри та вправи, націлені на зняття емоційної напруги, на
об’єднання колективу батьків та педагогів;
обговорення проблемних питань за круглим столом.
Актуальними є дистанційні форми спілкування з батьками,
особливо в дні, коли дитина з тих чи тих причин відсутня в закладі.
За таких обставин варто:
спілкуватися та викладати матеріал під час онлайн семінарів,
майстер-класів;
обговорювати і представляти практичні матеріали на онлайн-платформах Google
Classroom, ZOOM тощо;
розміщувати на сайті ЗДО відеозаняття, що в онлайн режимі проводить
вихователь.
Можна застосовувати мобільні додатки Messenger, Viber, Facebook
у межах робочого часу.
Примітка. Складено
відповідно до листа МОН «Інструктивно-методичні
рекомендації «Щодо організації закладів дошкільної освіти у 2020/2021 навчальному
році» від
30.07.2020 № 1/9-411

Танцюйте, «ритмічні» стаканчики!
Розучування
ритмічної гри
Головний подарунок на День Матері для всіх мам, це звичайно увага. У це свято не прийнято дарувати цінні подарунки, однак символічні порадують наших любих матусь. Ось скромний музичний подарунок від люблячих "пізнайчат".
Отримую знання під час карантина.
Освітній міжнародний республіканський дошкільний і ранній дитячий проект "Играем вместе".
Співпраця з педагогами з Літви.
Діти залюбки вдома музикують
День музики с садочку в режимі карантина
Гала-концерт інструментальної музики в ЗДО "Пізнайко" онлайн
Тиждень творчості в садочу "Пізнайко"
Інтерактивний музично-ритмічний марафон продовжується...
Інтерактивний музично-ритмічний марафон
«В ритмічні ігри
граємо – інтелект розвиваємо»
В рамках поширення свого педагогічного досвіду "Розвиток інтелекту дошкільників засобами музично-естетичного вихованняґ" під час
карантина в соцмережі Facebook на сторінці «Садок «Пізнайко» відкрила інтерактивний музично-ритмічний
марафон «В ритмічні ігри граємо – інтелект розвиваємо» з використанням
нетрадиційного обладнання у домашньому побуті для музикування.
Творчий проект
« Створи власну
казку та її заграй, а хочеш простукай, або заспівай»
Використовуючи метод проектів як одну з іноваційних
технологій розробила та запустила в соцмережі
Facebook на сторінці «Садок «Пізнайко» творчий проект « Створи власну казку та її
заграй, а хочеш простукай, або заспівай» в основі якого лежить орфівська система муз
виховання.
Творчий проект
А ось і перша казочка від батьків Валерії Пономаренко
"Зайчик і Лисичка"
Вийшов Зайчик погуляти,
Пострибати біля хати.
Біля квітки веселиться…
Раптом - вибігла Лисиця.
Але Зайчика не з’їла,
У таночок запросила.
Подружились з Зайченятком
І танцюють біля хатки.
Як розважити дитину під час карантину
В рухові ігри граємо - інтелект розвиваємо.
Невід’ємною частиною інтелектуального розвитку дитини є рухова активність. Ознайомившись з міжгалузевою комплексною програмою «Здоровя нації» підтвердила думку щодо наявності безпосереднього зв’язку між рухливістю та інтелектом. Оскільки рухи тіла повністю контролюються мозком, то разом з тілесним розвитком розвивається і мозок, особлива та його частина, яка формує «руховий інтелект», який дає можливість свідомо, творчо організувати моторну сферу.
Пропоную всім батькам та їх малюкам під час карантину цікаву добірку відеороликів ритмічних ігор та вправ з нетрадиційним обладнанням та технікою виконання. Веселого вам дозвілля.
Музична забава "Веселі черевички"
Весела полька зі стаканчиками
Музично - ритмічна вправа "Веселі ложкарі"
Музично - ритмічна гра "Танцюємо сидячи"
Музично-ритмічна гра з клавесами і долоньками
Ритмічно-рухлива гра з оплесками
Моє творче та професійне зростання
Педагог не буде перспективним, якщо він нездатний об’єктивно оцінювати нові ідеї та творчо освоювати і використовувати в своїй роботі все нове, прогресивне.
Шляхом впровадження проектного методу в своїй роботі я намагаюсь реалізувати вимоги щодо навчання і розвитку особистості. «Всі професії важливі, всі професії потрібні» , «Ми будемо знать як 2+2 свої обов’язки й права» .
Творча педагогічна діяльність відіграє важливу роль у розвитку дослідно - творчих здібностей педагога. Узагальнивши свій педагогічний досвід «Розвиток інтелекту дошкільників засобами музично-естетичного виховання», я продовжую використовувати його у музичній діяльності дошкільників та пропагувати і поширювати серед педагогів та батьків ЗДО, на МО керівників музичних міста, на міському фестивалі «Світ дошкілля», «Вихователь року» та висвітлювати інформацію на блозі ЗДО №37 на власній сторінці.
Робота з обдарованими дітьми
ДИТЯЧА АКАДЕМІЯ НАУК ЗДО №37 "Пізнайко
ФОТОЗВІТ
ПРЕЗЕНТАЦІЯ ДОСВІДУ РОБОТИ (натиснути)
Успіх у музичному вихованні пояснюється розумінням інтересів і потреб дитини.
Не можна ввечері лягти спати однією людиною, а вранці прокинутись іншою. Тому і неможливо усе змінити миттєво. Ключем до розвитку дитячої музичної творчості може бути система К.Орфа, основними тезами якої є:
— ставитися до дитини, як до особистості, поважати її та приймати будь-які її індивідуальні вияви;
— створювати на заняттях атмосферу гри.
Елементарне музикування з інструментами К.Орфа як одна з найцікавіших форм музичної діяльності дошкільників вже практикується муз керівниками в дитячих садках.
Захоплення дітей таким музикуванням, їх бажання грати та співати є настільки сильним, що вони не помічають тієї великої навчальної роботи, яка проводиться з ними в процесі музикування.
Добре розуміючи, що будь-яке музикування неможливе без попередньої копіткої роботи з оволодіння елементами музики, потрібно на кожному занятті поєднувати елементарне музикування з навчанням найпростіших елементів музичної мови. Проте головним є саме музикування, бажання дітей „спілкуватися” з музикою, співати та грати колективно, дістаючи від цього задоволення.
Головні завдання, які повинен ставити перед собою музкерівник на занятті:
— допомогти дітям увійти в світ музики, відчути і пережити її чуттєво;
— сприяти практичному засвоєнню музичних знань;
— створити передумови до формування творчого мислення;
— розвивати творчу уяву та фантазію дітей;
— формувати у дітей риси характеру, що сприяють самоствердженню особистості, самостійності та свободи мислення, індивідуальності сприйняття.
Заняття з розвитку творчих музичних здібностей дітей слід проводити, поєднуючи два таких важливих розділи, як навчальне та творче музикування.
1. Навчальне музикування – це ознайомлення дітей з найпростішими елементами музичної мови та навчання дітей вмінню практично використовувати їх у роботі над формуванням звуковисотного слуху та метро ритму.
2. Творче музикування – це імпровізаційно-творча „гра в музику” в найрізноманітніших формах, поєднуючи музику, мову та рух. Мета цього музикування полягає в розвитку творчих здібностей дітей та їх навчання дії. Саме тому воно формою та змістом більшою мірою відповідає природі дітей дошкільного віку та принципам ігрових методик, наявних у світовій практиці.
На музичному занятті дитині потрібно дати можливість бути самим собою. Дітям потрібна музика, а не розмови про неї. Хіба це не найважливіше?
Тому головним на музичних заняттях не є створення музичних шедеврів, а сам творчий процес. Творчість дітей тут розуміється як вміння і бажання зробити щось по-своєму. „Зіграй, станцюй, як ти хочеш”, — ці магічні слова відчиняють перед дитиною ворота у світ фантазії. Важливо співати, гратись, рухатись, придумувати, змінювати, слухати власне виконання та виконання інших дітей. Можливість зробити по-своєму (добре придумав, цікаво продемонстрував, гарно повторив) дає змогу дитині бути індивідуальною, неповторною.
Творче музикування допомагає грати багатопланово – грати і грати: грати на інструментах з елементами музики ( ритмом, тембром, динамікою), грати один з одним, розігрувати сюжети пісень, грати разом, створювати ту неповторну атмосферу спілкування, в якій всім затишно і весело.
Велику увагу на музичних заняттях приділяють музикуванню з використанням „звуків жестів”. Звукові жести – це гра звуками свого тіла: плескання, клацання, тупання, цокання. Ці „інструменти”, якщо їх можна так назвати, надані людині природою. Наприклад, на занятті діти пригадують невеличкий вірш, можна запропонувати його озвучити. На допомогу приходять „звучні жести”. Діти розуміють, що вірш можна декламувати і водночас плескати руками по колінах або клацати пальчиками першу частину, а другу тупати ногами. Можна лише уявити собі, скільки варіантів складають діти! цей вид музичної діяльності доступний, і важливо те, що він розвиває творчі здібності кожної дитини, особливо у взаємозв’язку з мовою і рухом.
Результатом творчої діяльності на занятті стають різні види імпровізації. Рухові, інструментальні, інтонаційно-мовні імпровізації та різні їх комбінації, правильно організовані муз керівником, допомагають практично вирішити питання, важливе для музичної педагогіки, — вчити і виховувати через творчість. Дитячі імпровізації є колективними. Вони дають можливість кожній дитині знайти своє місце, незалежно від рівня її музичних здібностей. Роль дитини може бути дуже невеликою, або й навіть простою. Але важливою є участь у музикуванні.
Окремо потрібно наголосити на музичних інструментах. Використовуючи звичайні, фабричні інструменти, потрібно використовувати також інструменти, виготовлені з природного матеріалу. Музичні іграшки допомагають дитині зрозуміти, звідки і як саме народжуються звуки. Ігровий світ можна озвучити звичайними ігровими інструментами. Наприклад, прокидається вранці сонечко – легеньке побрязкування на залізній паличці. Голос кікімори діти можуть показати, зігравши на звичайному свистку.
Творчо підійшовши до використання саморобних музичних інструментів, можна навіть озвучити якусь казку.
Ожин з видатних західних психологів А.Маслоу пасав: „Ми мусимо вчити дітей бути творчими особистостями, здібними до сприйняття нового, а також до вміння імпровізувати”. Нам нині потрібно виховувати дитину, яка відчуває себе сильною, сміливою. У час швидких змін діти мають вірити в свої сили, не боятися пробувати і помилятися, варіювати, аж поки не буде знайдено правильне рішення.