Школи молодого вихователя «Сходинки майстерності»

                     «ШКОЛА МОЛОДОГО ВИХОВАТЕЛЯ»

          Заклад дошкільної освіти № 37 "Пізнайко
  Керівник –  Луньова Галина Анатоліївна (вища кваліфікаційна категорія, звання "вихователь - методист")
МЕТА:
1. Особистісне та професійне зростання педагогічних працівників дошкільного закладу, розкриття потенційних можливостей кожного педагога у командній співпраці.
2. Поглиблення педагогічних знань, формування професійної компетентності вихователів шляхом ознайомлення з директивними документами, наказами, розпорядженнями Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України.
3. Вивчення психології, етики, формування посадових умінь та навичок педагогів.
4. Постійне удосконалення науково – теоретичної підготовки з розділів програми «Дитина в дошкільні роки» та методик дошкільної освіти.
5. Вивчення та узагальнення кращого педагогічного досвіду, аналіз та визначення шляхів його творчого використання з врахуванням вимог сьогодення.
6. Розроблення власних педагогічних технологій, що сприятимуть зростанню іміджу дитячого садка та підвищенню якості дошкільної освітньо — виховної діяльності з дітьми.
7. Організація перегляду різних форм роботи з дітьми в ЗДО з послідуючим аналізом.
8. Підготовка молодих вихователів до участі в семінарах, оглядах, конкурсах, змаганнях.


План

 роботи Школи педагогічного зростання

на 2021 – 2022

п/п

Види роботи

Термін виконання

Відповідальний

1.

Педагогічні ідеї

1.     Конкурс – виставка посібників, дидактичних ігор

2.     Мої педагогічні знахідки (традиції групи, оформлення куточків розвитку, педагогічні набутки).

Вересень

 

 

Вихователі


Вихователі

2.

Ігровий підхід до навчання: цикл занять

Протягом року

Понамаренко О.М.

Стороженко О.О.

Мельник Т.М.

Товаровська Д.А.

3.

           1.  Пам’ятка «Особливості організації та проведення інтегрованого заняття»

     2.       Педагогічна дискусія «Так чи ні? – основні вимоги до проведення заняття»

Жовтень

Аксьонова Н.Б.

  

Луньова Г.А.

4.

1.  Творча лабораторія вихователів «Лялька – персона»

Один раз на квартал

Вих.. – методист

Назарук Л.М.

5.

1.     Співбесіда «Створення предметно-розвивального середовища в ЗДО»

2. Створити теку чистомовок 

Грудень

Вих.. – методист

Назарук Л.М.

Дегоєва Б.С.

6.

      1Майстер – клас «В мнемотехніку граємо – дітей мові навчаємо»

     2.  Оформлення банку інноваційних технологій

Січень  

Бернікович Г.І.

 

Луньова Г.А.

7.  

      1. Консультація «Розвиваємо зв’язне мовлення дошкільників із LEGO»

2.     Педагогічні ідеї «Образотворча діяльність (домашнє завдання (виконання зразків)

Лютий

Бєльчева В.А.

  

Мельник Т.М.

8.

1.Інформація для вихователів

«Сучасні підходи до розвитку мовлення у дітей»

2. Пам’ятка «6 правил безпечної прогулянки, що має виконати вихователь»

Березень

Стороженко О.О.

 


Луньова Г.А.

9.

1.     Педагогічна пошта «Методика проведення занять з мовленнєвого спілкування»

2.     Доповнити теку «Фольклор в режимних моментах»

Квітень

Носкова Г.В.

 

Бухтіярова А.Є., Костянецька Д.

 


План роботи

школи молодого вихователя «Сходинки майстерності»

на 2020 – 2021 навчальний рік



п/п

Зміст та форми роботи

Термін

Відповідальний

Примітки

1.1.

 

1.2.


1.3.

   Інструктивно-методична нарада: ознайомлення з планом роботи школи на навчальний рік

Рекомендації по проведенню батьківських зборів

Анкетування педагогів

«Ставлення молодого педагога

закладу дошкільної освіти до професійної діяльності»

Вересень

Вихователь – методист Назарук Л.М. 

Вихователь Луньова Г.А.

Вихователь Луньова Г.А.

 

 

2.1.


2.2.

 

2.3.

 

Семінар – практикум «Ефективне спілкування з батьками вихованців»

Методичні рекомендації з теми: «Навчання грамоти старших дошкільників в ЗДО»

Пам’ятка «Вимоги до проведення занять»

Жовтень

Вихователь Луньова Г.А.

Вихователь Антонова Н.Б.

Вихователь Аксьонова Н.Б.

 

3.1.

 

3.2.

Консультація «Інтерактивні підходи до організації занять пізнавального циклу в ЗДО»

Обмін досвідом «Виховання культурно – гігієнічних навичок у дошкільників»

Листопад

Вихователь Стороженко О.О.

Слухачі школи

 

4.1.

 

4.2.

Консультація з теми: «Математика навколо нас. Як планувати математику»

Пам’ятка «Організація чергування в ЗДО»

Грудень

Вихователь Луньова Г.А.

 Вихователь

Антонова Н.Б.

 

5.1.

 

5.2.

Пам’ятка «Практичні рекомендації вихователям щодо впровадження в роботу дидактичних ігор»

Освітній коучинг «Педагогіка партнерства»

Січень

Вихователь

Стороженко О.О. 

Вихователь Луньова Г.А.

 

6.

Методичні рекомендації щодо організації сюжетно – рольових ігор

Лютий

Вихователь Луньова Г.А.

 

7.

Майстер – клас «Гра по -  новому, навчання по - іншому»

Березень

Вихователь Луньова Г.А.

 

8.

Консультація «Дослідницька діяльність дітей на прогулянці»

Квітень

Вихователь Луньова Г.А.

 

9.1.


9.2.

Пам’ятки «Молодий педагог і батьки, або Авторитет не залежить від віку»

Рекомендації «Організація літнього оздоровлення в ЗДО»

 

Вихователь Аксьонова  Н.Б.

Вихователь Антонова Н.Б.

                      Рекомендації  

по проведенню батьківських зборів


  Вихователі заздалегідь повідомляють батьків про батьківські збори через об’яву, в якій зазначається тема, порядок денний, дата і час проведення зборів.

 -   Складається план проведення зборів, виходячи з теми та мети зборів

   Тривалість проведення зборів – одна година (20 хв. з участю дітей, 30 – 40 хв. тільки з батьками).

- На зборах в першу чергу обговорюються питання педагогічного напрямку, які стосуються розвитку і виховання вихованців.

 Педагог задає тон спілкування – він має бути доброзичливий, коректний. Розповідаючи про невдачі, прикрощі, негаразди, що мали місце в групі, не варто називати конкретні прізвища, доцільніше обговорити питання в проблемному плані. Не варто нав’язувати батькам своєї думки. Має бути спільне обговорення проблеми. Забороняється обговорювати результати педагогічної чи психологічної діагностики. Дані про дітей даються батькам в індивідуальному порядку.

 Неприпустимо також привселюдно повчати й звинувачувати батьків, звертатися до членів родини слід на ім’я та по батькові, не допускаючи звернень на «мати Іванова Роми».

 


№ п/п
 Прізвище, імя, по батькові
 Яку посаду займає
 Освіта
 Назва документу, дата видачі
 Стаж педагогічної роботи
 1.
Шафранова Олена Ігоревна 
вихователь, спеціаліст  
вища  
АР 
№ 38754183 _30.06.2010 
0,5 
2.  
Фєдосєва Ганна Сергіївна
вихователь, спеціаліст   
вища 
 АР 
№47477242     30.06.2014
1, 10 
 3.
Садовнікова Ганна Вікторівна 
 вихователь, спеціаліст  
вища 
В18
 № 079298 30.06.2018 
2,5 
 4.
Бойко Олена Володимирівна 
 вихователь, спеціаліст  
вища 
В18 
№ 079060  30.06.2018 
2,5 
 5.
 Роженкова Оксана Сергіївна
 вихователь, спеціаліст  
вища 
 С15 №094394 30.06.2015
2,4 




План роботи школи молодого вихователя «Сходинки майстерності»
на 2019 – 2020 навчальний рік

№ п/п
Зміст та форми роботи
Термін
Відповідальний
Примітки 
          1.        
1.1.             Інструктивно-методична нарада:призначення педагогів наставників
1.2.              Ознайомлення з планом роботи школи молодого вихователя «Сходинки майстерності»
вересень
Вихователь – методист Назарук Л.М.
Вихователь Луньова Г.А.
2.
2.1.             Складання індивідуальних планів роботи молодих спеціалістів та їх наставників
2.2.             «Методичні посиденьки»: самоосвіта – робота із пресою, методичними посібниками
жовтень
Вихователі – наставники, молоді спеціалісти
3.
3.1.             Семінар  - практикум
 для молодих педагогів:
«Вихователь  – професія
 чи покликання?»
листопад
 Луньова Г.А.
4.
4.1.             Відвідування заходів з метою надання допомоги молодим спеціалістам
4.2.             Консультація «Фізичні вправи, які мають обмеження в дошкільному віці»
грудень
Вихователі – наставники

Луньова Г.А.
5.
5.1.Консультація «Сюжетно-рольові ігри, їх місце в житті дитини»
5.2.             Огляд преси «Все для вихователів» - фахова література, як форма роботи з самоосвіти
січень
Луньова Г.А.


Товаровська Д.А.
6.
6.1.             «Дискусія-зустріч»: інноваційні технології. Пошуки, проблеми; виготовлення зразків роздавального матеріалу.
6.2.             «Хвилинки відпочинку»: фізкультхвилинки, фізкультпаузи.
лютий
Луньова Г.А.



Інст.. фіз. вихов.
Левада Ю.В.
7.
7.1Практична робота: відвідування відкритих занять у колег.
7.2.             Методичний діалог: «Що цінного для роботи я взяла після перегляду заняття?»
7.3.             Консультація «Дослідницька діяльність дітей на прогулянці»
березень
Молоді спеціалісти

Молоді спеціалісти

Луньова Г.А.
8.           
8.1. «Методична шкатулка»: критерії оцінювання дітей дошкільного віку згідно з програмовими вимогами.
8.2. Консультація «Організація роботи з дітьми в оздоровчий період»
квітень
Вихователь – методист Назарук Л.М


9.
 9.1. Тиждень молодого спеціаліста:  -  перегляди занять;
виступи – презентації за темою самоосвіти
травень
Вихователь – методист Назарук Л.М. наставники, молоді спеціалісти





Корисні підказки:
як правильно планувати час під час карантину

Карантин— річ, звичайно, несподівана. Але цей час дистанційного навчання можна використати не тільки для захисту здоров'я, а ще й для тренування навички планування справ.
Пропонуємо вам поради, що допоможуть вам плідно працювати протягом цього часу. А головне — встигнути відпочити!
·         Перша порада: свій ранок починайте в звичний для вас час. Ніжитися в ліжку будемо, як зазвичай, у вихідні дні.
·         Друга порада: покладіть перед собою чистий папір, це буде ваш лист - план. Запишіть у два рядки: першочергове (наприклад: зарядка — пів години, душ — 10 хвилин, сніданок — 10 хвилин, прочитати робочу пошту — 5 хвилин та інше) та другорядне (погуляти з собакою/кішкою — півгодини, увійти в соцмережі та поспілкуватись із друзями — 20 хвилин та інше). Починайте свій день З ВАЖЛИВОГО!
·         Третя порада: на кожне робоче завдання виділяйте час для його виконання (20-30 хвилин) та для ОБОВ'ЯЗКОВОГО ВІДПОЧИНКУ (15-20 хвилин).
·         Четверта порада: виконуючи завдання, уважно читайте умови та користуйтесь короткими записами головних слів/думок. Це вам допоможе зосередитися на важливому в завданні. Якщо щось стало незрозуміло, не зволікайте. Лист або дзвінок другу/методисту стане в нагоді. Приємне спілкування та корисна порада допоможуть вирішити будь - яке завдання.
·         П'ята порада: відмітьте у вашому листі - плані виконані заплановані дії. Похваліть себе та приступайте до списку справ другої колонки, обов'язково відпочиваючи після виконаного завдання.



Кодекс честі молодого вихователя



Школа молодого спеціаліста
Період входження педагога – початківця у професію вирізняється напруженістю і є дуже важливим для його особистісного і професійного розвитку. Тому Школа молодого спеціаліста спрямована допомогти педагогу – початківцю обрати правильний шлях для професійного зростання та вдосконалення.
Згідно плану роботи ЗДО 13 листопада в закладі пройшло чергове засідання школи молодого спеціаліста (керівник Луньова Г.А.) у формі семінару на тему: «Вихователь – професія чи покликання»
Молоді педагоги отримали методичні рекомендації для впровадження в свою роботу з дітьми, релаксаційні прийоми та вправи для зняття напруження, склали портрет сучасного вихователя.


Засідання пройшло в доброзичливій та дружній атмосфері.







         









Консультація для вихователів 

"Фізичні вправи, які мають обмеження 

в дошкільному віці"


«Фізичні вправи можуть замінити багато
ліків, але жодні ліки в світі не можуть
замінити фізичні вправи» (А.Моссо)

Заняття з фізичної культури є основною організаційною формою навчання дітей фізичних вправ. Вони обов'язкові для всіх вихованців і проводяться з постійним складом дітей певної вікової групи за чітким розкладом – щоденно протягом усього календарного року. Для кожної вікової групи встановлена доцільна тривалість занять. У процесі проведення занять з фізичної культури найбільш повно вирішуються оздоровчі, освітні та виховні завдання: зміцнення здоров'я дітей, загартування їх організму, формування вмінь та навичок основних рухів (ходьба, біг, стрибки, метання та ін.), вправ спортивного характеру (плавання, їзда на велосипеді, ходьба на лижах та ін.), виховання позитивних моральних та вольових рис характеру, розвиток фізичних якостей, виховання зацікавленості до доступних дошкільникам видів рухової діяльності.
Окрім позитивного впливу фізичних вправ на дитячий організм існують вікові обмеження у виконанні деяких вправ.
1.     Неправильним і шкідливим є вимога «твердого кроку», що є по суті тупанням, під час якого активно ущільнюється стопа (А.В. Кенеман, Д.В. Хухлаева, 1972).
2.     Біг на носках є нераціональним, викликає перенапруження литкових м'язів, м'язів стопи і є причиною плоскостопості (Л.Д. Назаренко, 2002).
3.     Дошкільнятам протипоказано «висіння на руках» - воно викликає статичну електрику м'язів, передчасне розтягування суглобів, стомлює нервову систему (А.В. Кенеман, Д.В.Хухлаева, 1972).
4.     Лазіння по канату є силовим, яке вимагає великої витрати енергії, затримки дихання і не сприяє рівномірному розвитку тіла дитини
 (А.І Бикова).  
Для дітей дошкільного віку, в зв'язку з недостатньою зрілістю нервової системи, слабкої кістково-м'язкового апарату, малої силою м'язів кисті по відношенню до тулуба ці рухи важкі (А.В. Кенеман, Д.В.Хухлаева, 1972).
5.     Слід уникати вправ, при яких дитина надмірно прогинається в поперековому відділі, так як більшість дітей якраз потребують випрямленні цієї частини хребта. До невідповідним вправ подібного роду відноситься «тачка».
6.     Для дошкільнят протипоказані і деякі силові вправи, що вимагають великої м'язової сили і міцності кісток, що не відповідають віковим особливостям дитини - перетягування, одностороннє носіння тяжкості (А.В. Кенеман, Д.В. Хухлаева (1972).
7.     Не слід захоплюватися вправами в перекиданні набивних м'ячів, так як при лові їх виникають удари (Т.І. Осокіна, Е.А. Тимофєєва, 1971).



Вправи, які доцільно виключити з процесу загальної фізичної
 підготовки дітей та підлітків


1.   Кругові рухи головою, різкі нахили, повороти голови в сторони і особливо закидання голови назад.
Можливі побочні дії:  в деяких випадках пошкодження міжхребцевих суглобів і зв'язкового апарату, травмувати міжхребетні диски.
2.     Глибокий нахил назад з положення стоячи  (Сильний прогин хребта в поперековому відділі) Можливі побічні дії: велике навантаження на міжхребцеві суглоби, диски і зв'язковий апарат призводить до їх травмування.
3.     Високі махи ногами
Можливі побічні дії: верхня частина тулуба «осідає» в талії, давлячи на поперековий відділ.
4.     Кругові рухи в плечових суглобах  з використанням обважнення
Можливі побічні дії: при виконанні даних вправ з великим навантаженням надмірна амплітуда рухів може стати причиною розтягування зв'язкового апарату плечового суглоба і виникнення хронічних запальних процесів в капсулі суглоба.
5.     Перехід із положення лежачи в положення сидячи з випрямленими ногами.
Можливі побічні дії: при виконанні даних вправ з випрямленими ногами, по-перше, не досягається така мета, як зміцнення м'язів живота, по-друге, перевантажуються подвзошно-поперековий і сідничні м'язи з виникненням в них в подальшому дистоническая-дистрофічних змін.

Література
1.     Вільчковський Е. С. Теорія і методика фізичного виховання дітей дошкільного віку [2-е видан., перероб. та допов.] / Е. С. Вільчковський, О. І. Курок. – Суми : ВТД Університетська книга, 2008. – 428 с.
2.     Вільчковський Е. С. Теорія й методика фізичного виховання дітей дошкільного віку / Е. С. Вільчковський. – Львів : ВНТЛ, 1998. – 336 с.
3.     Вільчковський Е. С. Методика фізичного виховання в дитячому садку / Е. С. Вільчковський. – К. : Рад. шк., 1979. – 142 с.
4.     Осокина Т. И. Физическая культура в детском саду [изд. 3-е, перераб.] / Т. И. Осокина. – М. : Просвещение, 1986. – 304 с.



Майстер  - клас 
"Лялька як персона. З чого почати?"

В ЗДО пройшов майстер – клас для молодих педагогів «Лялька як персона. З чого почати?», метою якого було ознайомити учасників з поетапністю перетворення ляльок на «маленьких людей».
Ляльки-персони  дають  змогу  проводити  ефективні,  стимулюючі   та  цікаві  бесіди,  спрямовані   на  подолання  дискримінації,  формування  емоційної   грамотності,  обговорення  проблем  рівноправності,  заохочення  особистісного  зростання  дітей   у  безпечній   і  психологічно  комфортній   атмосфері. 
 Під час виконання різноманітних вправ педагоги вчилися створювати життєві історії персонажів, обговорювати їх «особливості» та окремі складові «паспорта».
В ході даного заняття педагоги переконались у можливості  використання ляльок  та підвищенні рівня участі дітей в обігруванні створених ситуацій,  що спонукають їх активно слухати, а педагогів − приймати відповіді кожної дитини і надавати позитивний зворотний зв’язок.






Консультація для молодих вихователів
«Дослідницька діяльність дітей на прогулянці»

 Усім відома природна допитливість дітей. Їм у всьому треба розібратися, дійти до самої суті предмета чи явища. І ми, дорослі, не маємо права позбавити їхній допитливий розум інформації для роздумів, формування вмінь і навичок, накопичення уявлень, сукупність яких складає основу природничих знань. Ураховуючи те, що характерні для дитячого віку можливості пізнання, тобто сенситивні періоди формування тих чи   інших знань, умінь, навичок, обмежені у часі і не завжди збігаються з навчальним планом, природній інтерес до знань слід задовольнити з наймолодшого віку у формах, що сприймаються легко і цікаво.
Варто пам’ятати, що діти здатні сприймати істотні зв’язки та закономірності, що існують між явищами природи. Саме тому слід не лише постійно підтримувати природну цікавість дітей, ай створювати умови для прояву   їхньої пізнавальної активності. Найліпше допитливість дітей задовольняють досліди, проведені у наближених до звичайних для них умов. А найголовніше, що лише за таких умов діти мають змогу самостійно виносити певні судження, робити власні висновки.
Завдання батьків та педагогів полягає у створенні сприятливих умов і ситуацій, які допоможуть залучити дітей до дієвого пізнання довкілля. Важливо, щоб допомога дорослих не обмежувала дитячу активність. Навпаки, варто розумно обмежувати свою участь і підказки з тим, щоб дати простір дитячій уяві та самостійності.
Софія Русова  радила «не вчити вихованця, не давати готові знання, хоча б і початкові. А більш усього збудити духовні сили, розворушити цікавість». Тут доцільно опиратися на природничу допитливість. А вирішальну роль відіграє стимулююча праця вихователя, що організовує дослідно – пошукова діяльність. У ході дослідницько – пошукової діяльності вихователь спільно з дітьми може досліджувати явище чи об’єкт, змінювати умови їх існування, ситуації та засоби дослідження. Для дітей стає доступним те, що в об’єктивно існуючій природі не піддається спостереженню. З погляду на це можна виділити основну пізнавальну функцію пошуково – дослідницької діяльності – виявлення і демонстрація зв’язків, недоступних для органів чуття дитини. Адже пошуково – дослідницька діяльність передбачає розв’язування дошкільниками ситуацій за допомогою проведення дослідів, під час яких діти задівають свій чуттєвий досвід, самостійно аналізують результати, роблять умовиводи, пізнають сутність того чи того явища. Пізнавальна діяльність активізується під час проведення дослідів, експериментів. Досліди, неначе фокуси, викликають у дітей значний інтерес, бажання самостійно проводити їх.

Досліди – це важливий шлях пізнання, вони мають велику переконуючу силу. Цінність їх полягає в тому, що під час їх проведення діти не отримують готових знань у законсервованій формі від дорослого, а здобувають у процесі пошукової діяльності. Досліджуючи те чи інше явище чи об’єкт природи, дитина отримує знання у певній логічній послідовності. Крім того, під час проведення дослідів у природі дошкільнята мають змогу відчути красу природи, побачити в ній початок життя листочка, квітки, зрозуміти, чому змінюється напрямок вітру, чому вода перетворюється на лід, куди зникає сонячний зайчик.
Кpім цього досліди цінні ще й тим, що дають можливість стежити за ходом явища і відтворювати їх щоразу з повторенням умов.  

Дослідницька діяльність складається з кількох етапів, які потребують і творчого пошуку і мобілізації психічних зусиль у дитини.
І . Етап – постановка проблеми.
ІІ. Знаходження або визначення шляхів її розв’язання
ІІ. Розв’язання проблеми за допомогою практичних дій.
Проведення дослідів сприяє формуванню креативності, поліпшує комунікабельність, підвищує компетентність. Це в свою чергу, створює добрі умови для соціальної адаптації та емоційного комфорту.
Пошуково – дослідницька діяльність має величезне значення для майбутнього успішного навчання в школі. Адже під час досліду   при ознайомленні з об’єктами природи діти аналізують умови зовнішнього середовища і характерні властивості об’єктів природи і на підставі цього аналізу самостійно з’ясовують , які процеси відбуваються з цими об’єктами у природі. При цьому вони розширюють і уточнюють знання про властивості об’єктів природи, їх змінюваність, умови, за яких одні властивості переходять у інші тощо. Як наслідок, у  результаті проведення дослідів у дітей формуються наукові уявлення про явища , що відбуваються у природі. Крім цього у них розвивається  аналітико – синтетична діяльність, яка є основою навчальної діяльності.
Завдання дорослих, які організовують пошуково – дослідницьку діяльність, – допомогти дітям:
систематизувати та поглибити знання ;
– засвоїти нові способи пізнавальної діяльності;
– усвідомити причинно – наслідкові зв’язки, які недоступні для органів чуття дитини;
узагальнити власний досвід.
У своїй роботі вихователі використовують такі види дослідів, а саме:
·         Ілюстративний або демонстраційний (виявляючи та з'ясовуючи з дітьми властивості предметів та явищ, вихователь сам проводить дослід, а діти лише спостерігають, а потім всі разом роблять висновки);
·         Навчальний (у ході такого досліду діє кожна дитина. Цьому виду дослідів наші вихователі надають перевагу, оскільки кожна дитина самостійно перевіряє гіпотезу, поставлену на початку досліду, знаходить відповіді на свої питання, перевіряє свої знання та можливості).  
Педагог має підтримувати кожну висловлену дитиною думку чи припущення, не критикувати і не підганяти юного дослідника з висновками. За необхідності потрібно ставити навідні запитання, на чомусь зосередити увагу дитини.
А ще треба завжди пам’ятати про правила безпеки під час проведення дослідів, експериментів. Цьому треба навчати дітей: 
·         не штовхати одне одного під час досліду;
·         працювати акуратно й чисто;
·         нічого не брати до рота;
·         не торкати під час досліду обличчя й очі;
·         тримати руки чистими;
·         прибирати за собою робоче місце.
Правильно організована пошуково-дослідницька діяльность з дітьми дошкільного віку є завжди результативною.








  Дослідження свідчать, що останнім часом значно збільшилася кількість дітей дошкільного віку з підвищеною тривожністю. Однією з основних пр...